torsdag 28 april 2016

Med några nationella prov i ryggen bubblar kreativiteten hos pedagogerna=)…

Oj så lång tid det har gått sedan jag skrev ett inlägg här på bloggen! Men om någon trodde att vi har legat på latsidan, såååååå har ni fel=)!!!
Vi har jobbat som aldrig förr, med massor av roliga saker…och sedan har vi visst haft 8 delprov i svenska och 7 delprov i matematik…så jag kommer uppdatera bloggen i efterhand.
Barnen har på ett helt fantastiskt sätt tagit sig an dessa utmaningar, de har peppat varandra, gett varandra arbetsro, så man hört en knappnål falla, misstrott sin förmåga, överträffat sig själva och framförallt – haft roligt! För precis som jag sagt innan proven, upptäckte barnen att det var ganska kul…eller till och med jättekul! En flicka sprang mot mig på skolgården på morgonen och ropade: Ska vi ha nationellt prov idag? Jag svarade ja….Åååh, vad bra, jag älskar nationella prov! svarade hon. Go’unge och finungar!
Självklart har det inte bara varit guld och gröna skogar, utan behovet av att röra sig och prata med varandra har visat sig bl a till och från maten…vi vuxna blev less på att låta tråkiga och sura…så vi provade ett annat litet trick…
Med glimten i ögat ger vi er nu….tips från coacherna=)





Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar