måndag 12 januari 2015

Anna Henningsson kommer till #afkUmeå

Jag heter Anna Henningsson, jag är 26 år och läser mitt fjärde år på Civilingenjör Anna HenningssonTeknisk Datavetenskap. Min utbildning är mycket mansdominerad och jag är en av två tjejer som började tillsammans med 50 killar. Jag läser framför allt avancerad matematik och programmering men just nu läser jag också nationalekonomi. Jag är en sådan där glad person med mycket energi, energi som jag gärna använder upp på gymmet eller i löpspåret. När jag väl sitter stilla så tycker jag om att spela, just nu är det World of Warcraft som gäller. Jag jobbar också extra i spelbutiken GAME i Utopia.
Min föreläsning heter:
Hon som var dålig på matte.
Lite om vad föreläsningen kommer att handla om:
Hur hamnar en tjej från en familj där alla är humanister och som läste samhällsvetenskap på gymnasiet på Teknisk Data? Framförallt då det svåraste hon visste i skolan var matematik? Jag berättar om min resa och hur jag upptäckte vad jag egentligen kunde när jag fick göra på mitt sätt.
/Anna H
Anna kommer att föreläsa på #afkUmeå och vi är väldigt nyfikna på Annas resa och vad som hände i Annas inre rum, då hon insåg vad hon egentligen kunde, som hon beskriver det själv.
Låter detta spännande, så hoppas jag att du anmäler dig! Hur? Enkelt, du anmäler dig till #afkUmeå genom att fylla i formuläret här: Anmälan #afkUmeå
rundpublicerad på skolvaren.wordpress.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar