onsdag 8 april 2015

Storm ute och inne men sol i sinne #blogg100 39/100

Idag har det fullständigt stormat utanför stugan samtidigt som solen har gassat och så har min dag även sett ut vad gäller stämningen...

Mina tankar stormar ibland...för att ibland bara surra omkring beroende på vad jag ger dem för möjlighet och utrymme.

Gårdagens tankar som mynnade ut i det inlägget om pedagogiska samtal fortsatte idag och tillsammans med en vän rätade jag ut lite trådar om vad som hindrar oss till att förändra, hur går våra tankar kring det och hur mycket vikt lägger vi vid att värdera tankar istället för att bara se på vad tankarna ÄR. 

Hur jag väljer att tolka mina tankar påverkar hur jag mår, upplever och agerar och vetskapen av att jag kan välja väg rätar ut mina snurriga tankar denna gång. 

Återigen kommer uttrycket "gagnar det mig" till sin rätt när tvivlen hopar sig kring min förändringslusta och framtid.

Gör't bara säger en annan god vän! Och det är ett bra tips😄

Nu ska jag logga ut och spela kort med mina älskade barn....maken sover redan och då passar vi på!;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar